يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

درباره سايت

سامانه تخصصی پرورش زالوی طبی لیچمن

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر آن شدیم تا دستهای کوچکمان را بسوی آینده ای نه چندان دور دراز کنیم و به آسمان زندگی رنگی تازه بزنیم.

بایگانی

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۰

بیماری های احتمالی در پرورش زالو

 پرورش زالو زالوشناسی


در مورد بیماری های احتمالی در پرورش زالو، اصل جلوگیری از بیمار شدن زالو ها در پرورش و نگهداری زالو جایگاه ویژه ای دارد که همواره باید از آلوده و بیمار شدن زالو ها جلوگیری شود زیرا پیشگیری از بیماری زالوها به مراتب عملی تر و آسان تر از معالجه بیماری آن ها می باشد. بنابراین حداکثر کوشش بایستی به عمل آید تا محیطی خوب و مناسب برای پرورش زالو ها ایجاد شود و آن ها را از بیماری های احتمالی در پرورش زالو مصون نگه داشته شوند ...

تعویض آب را احتمالا باید دلهره آور ترین قسمت نگهداری زالوها دانست زیرا تغییرات ناگهانی در سطح کلر و نمک آب می تواند بسیار خطرناک باشد. تصفیه عاملی ضروری است ولی مطمئنا قادر به زدودن تمامی عناصر انباشته در آب مانند فسفات نیست. تعویض آب، آلودگی ناشی از تجمع این عناصر مضر را برطرف کرده و عناصر مفید کاهش یافته ی آب مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و روی که برای برقراری توازن در یک محیط نگهداری حیاتی اند را به حد طبیعی باز می گردانند. میزان آبی که تعویض می شود به کیفیت عمومی و بار زیستی آب بستگی دارد. به خاطر بسپارید تعویض فراوان، مراقبت های فراوان جهت تنظیم پارامترهای آب را می طلبد. هر چند تعویض بیش از ۵۰ درصد آب نه تنها باعث بهبود چیزی نخواهد شد، بلکه بر مشکلات نیز خواهد افزود. تعویض آب برای پرورش زالو ها زمانی نتیجه بخش است که در اندازه ی کم، ولی مداوم انجام پذیرد.

ضد عفونی کردن محیط نگهداری

 

یکی از سوالات رایج آموزش پرورش زالو و پرورش دهندگان این است که لازم است پس از دوره تغذیه و یا مداوای بیماری، محل نگداری ضد عفونی شود؟ باید گفت که به بهترین وجه، باید محل با آب گرم و مواد غیر شیمیایی و یا در صورت امکان در معرض آفتاب قرار گیرد محل پرورش زالو ها تا ضد عفونی شود.

 

انواع بیماری های زالوها

·         عارضه خفگی

·         بیماری های انگلی

·         بیماری های باکتریایی

·         بیماری های قارچی

·         بیماری های ویروسی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی