دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۰۲ ق.ظ

درباره سايت

سامانه تخصصی پرورش زالوی طبی لیچمن

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر آن شدیم تا دستهای کوچکمان را بسوی آینده ای نه چندان دور دراز کنیم و به آسمان زندگی رنگی تازه بزنیم.

بایگانی

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۰

انواع زالو ها

 پرورش زالو زالوشناسی


تخصص و آگاهی در حرفه پرورش زالو حرف اول را می زند. شناختن انواع زالو ها ، زالوی مناسب برای زالودرمانی ، ویژگی های زالو ها، اطلاع از قیمت خرید زالو در ایران و سایر کشورها، پیدا کردن بازار فروش زالو و . مواردی است که برای هر کسی که می خواهد وارد شغل پرورش زالو شود مهم است.در این مقاله در راستای همین آگاهی بخشی و انتقال مطالب به کسانی که قصد پرورش زالو و فروش زالو را دارند، در مورد انواع زالو ها و کرم ها صحبت می کنیم

زالوها خود یکی از گونه های کرم ها هستند.

انواع زالو ها و کرم ها:

تاکنون تعداد بسیار زیادی از کرمها شناخته شده است و روز به روز نیز گونه های جدیدی از کرم ها یافت می شوند. دانشمندان کرم ها را در حالت کلی به دو دسته کرمهای صاف و کرم های حلقوی تقسیم بندی کرده اند. کرم های صاف اغلب بیماری زا هستند و بیشتر آنها به حالت انگل هستند. از این کرمها می توان به کرم روده، کرم آسکاریس و کرم کدو اشاره کرد. کرمهای حلقوی (بند بند )به سه گروه پرتاران ، کم تاران و بی تاران تقسیم شده اند که زالوها نیز جزء بی تاران هستند.

پرتاران بیشتر در دریاها زندگی می کنند ولی برخی گونه های آنها در آب شیرین نیز یافت می شوند و در جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین برای تغذیه آبزیان پرورش داده می شوند. کم تاران یا کرم های خاکی تعداد تارهای کمی دارند و تحقیقات زیادی نیز در سراسر دنیا در مورد آنها انجام شده است و گونه های مختلفی نیز دارند. تاکنون حدود ۶۰۰ گونه از کرمهای خاکی کشف شده اند که هر کدام آناتومی خاص خود را داراست و از نظر تعداد بند و تعداد تارها و حتی آرواره ها با هم متفاوت هستند .تعداد تارها خصوصیتی است که می توان توسط آن کرمها را از هم جدا و دسته بندی کرد معمولا رده بندی هایی که از کرمها به وجود آمده از همین تارها است.

زالو نوعی کرم از گروه بی تاران:

زالوها کرم هایی از گروه بی تاران هستند. که خود نیز انواع مختلفی دارند تاکنون حدود ششصد نوع زالو شناخته شده است. اما فقط تعداد اندکی از نظر پزشکی و دارویی مفید هستند. زالوی مورد استفاده در پزشکی بیشتر هیرودومدیسینالیس است و در حرفه پرورش زالو نیز باید اغلب به پرورش زالوی هیرودومدیسینالیس پرداخت که در زالودرمانی و تولید دارو استفاده می شود.

برای هر کسی که در فکر پرورش کرمها مانند ورمی کمپوست و یا زالو است، لازم است که در مورد گونه های آنها اطلاعات کافی داشته باشد. زیرا هر کدام از این کرمها ویژگی های خاص خود را دارند که باعث تفاوت آنها با یکدیگر شده است و برای پرورش آنها باید به خصوصیات آنها توجه کرد. گونه هایی که بتوانند با هم زادوولد کنند از یک خانواده هستند .گونه های مختلف آناتومی متفاوتی دارند و محل قرار گرفتن اندامهای تولید مثلی آنها کاملا با هم متفاوت است و بدون در نظر گرفتن ویژگی های آنها پرورش و نگهداری آنها با شکست مواجه خواهد شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی