دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷ ق.ظ

درباره سايت

سامانه تخصصی پرورش زالوی طبی لیچمن

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر آن شدیم تا دستهای کوچکمان را بسوی آینده ای نه چندان دور دراز کنیم و به آسمان زندگی رنگی تازه بزنیم.

بایگانی

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۰

تولید مثل زالو

 پرورش زالو زالوشناسی


درصد تکثیر و تولید مثل زالو یکی از دلایلی است که باعث جذب افراد به سمت حرفه پرورش زالو شده است. صرفه اقتصادی پرورش و فروش زالو و به دنبال آن خرید زالو و تکثیر و تولید مثل آن از مطالب مورد بحث در این مقاله است؛ با ما همراه باشید ...

در طبیعت معمولا زالوها یک بار در سال جفت گیری می کنند و زمان مناسب آن نیز در اوایل فصل بهار است که دمای هوا معتدل می شود و شرایط جفت گیری و تولید مثل زالو ها فراهم می شود.جالب است بدانید که زالو ها هم مانند دیگر کرم های حلقوی و کم تاران هم اندام تولید مثلی نر را دارند و هم اندام تولید مثلی ماده را ولی قابلیت خودباروری ندارند یعنی نمی توانند خود را بارور کنند.برای بارور شدن و تولید مثل باید جفت گیریکرده و مواد تولید مثلی را با هم مبادله کنند. پس از جفت گیری و تبادل مایع تولید مثلی هر زالو می تواند به صورت مجزا شروع به تخم گذاری یا همان پیله گذاری کند.

همان طور که گفته شد در طبیعت زالوها معمولا در سال یک بار جفت گیری می کنند اما در کارگاههای پرورش زالو که هدف عمده تکثیر و تولید مثل زالو و فروش زالو است، با فراهم آوردن شرایط مناسب محیطی مانند نوع غذا و دمای محیط می توانند تعداد بیشتری جفت گیری زالو داشته باشند و معمولا هر دو یا سه ماه یک بار جفت گیری زالوها انجام می شود. مدت زمان جفت گیری نیز معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

به طور عملی از هر زالو حداکثر ۱۰۰ نوزاد (لارو) تولید می شود . در واقع یک زالو حداکثر تبدیل به ۱۰۰زالو می شود و این یعنی صرفه اقتصادی بسیار خوب از پرورش و فروش زالو.

همین ضریب تولید زالو است که شغل پرورش زالو و فروش زالو را بسیار سودآور ارزیابی می کند.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی